Maid in Manhattan
Přestože svobodná matka Marisa Ventura (Jennifer Lopez) neoplývá bohatstvím, dokázala sobě a svému desetiletému synovi Ty (Tyler Garcia Posey) zajistit dobrý život. Pracuje jako služebná v prvotřídním manhattanském hotelu Beresford, kde ji jednoho dne požádá návštěvnice z vyšší společnosti, aby za ni vrátila luxusní módní oděvy. Předtím, než Marisa odnese šaty zpět do obchodu, na popud své přítelkyně Stephanie (Marissa Matrone) do nich na několik okamžiků vklouzne. V tom okamžiku se však ve dveřích objeví její syn Ty spolu s atraktivním Christopherem Marshallem (Ralph Fiennes) - kandidátem na amerického senátora a zároveň jedním z nejžádanějších manhattanských mužů. Christopher považuje Marisu za jednoho z hotelových hostů a je ihned okouzlen její krásou. Když pak Ty Marisu požádá, zda by mohl jít s Christopherem na procházku, Christopher jí nabídne, aby se k nim připojila. I přes vzájemné sympatie se Marisa zdráhá navázat s Christopherem bližší vztah, protože se obává ztráty všeho, co se jí během let těžké práce podařilo vybudovat. Christopher však o Marisu nadále usiluje, a to i přesto, že tím riskuje svou politickou kariéru. Když se střetne nenadálá romance se záměnou identity a všudypřítomnými drby, Marisa i Christopher pochopí, že čím větší jsou sny, tím větší je i šance, že se jednou splní.
"Hlavní hrdinka tohoto filmu se snaží najít ve svém životě rovnováhu mezi tím, co dělá pro sebe a pro svého syna. Uvědomí si, že je v pořádku chtít více a jít za tím."
Takto Jennifer Lopez shrnuje svou roli hotelové služebné, která kvůli lásce riskuje vše, čeho v životě dosáhla. "Marisa je silná žena, která si zařídila život po svém a dokázala při tom věnovat dostatek času i své rodině a přátelům," vysvětluje Lopez. "Potom narazí na lásku, jakou člověk nepotkává každý den, a to vnese do jejího života zmatek. Je to velice legrační a skutečné zároveň."
Stejně jako Jennifer Lopez je filmová Marisa portorikánkou narozenou v Bronxu, která pochází z prostředí pracující třídy. "Znala jsem tuto dívku lépe než jakoukoliv jinou postavu, kterou jsem kdy hrála," říká Lopez. "Znám ten pocit, když člověk zakazuje sám sobě snít o lepším životě."
"Na příběhu se mi líbí hlavně to, že Marisa se nijak zvlášť nežene do vztahu se svým princem, protože má obavy ze ztráty sociálního zajištění pro sebe a svého syna, kterého se jí podařilo dosáhnout až po velkém úsilí," říká scénárista Kevin Wade.
I když je příběh ve filmu podán humorným způsobem, obdivuje Jennifer Lopez jeho reálný základ. "Marisa je žena, která odsunula svůj osobní život na vedlejší kolej, což dělá mnoho matek, zejména těch svobodných. Příběh je o tom, jak nalézá ve svém životě rovnováhu, jak se učí postarat se o své vlastní potřeby a zároveň nadále věnovat stejnou péči svému synovi."
Pro roli Christophera Marshalla, zámožného syna prominentního politika, hledali filmaři herce "s kvalitami Caryho Granta. Myslím, že to byla Jennifer, kdo jako první navrhnul Ralpha Fiennese," říká producentka Elaine Goldsmith-Thomas. "I když jej nikdo z nás neviděl v komediální roli, věděli jsme jistě, že romantiku zvládne na jedničku. Je to úžasný herec. Naháněli jsme jej, žadonili a hodně se usmívali, dokud roli nepřijal."
Jak říká sám Fiennes, k filmu Krásná pokojská jej připoutal "šarm", který příběh obsahuje. "Film pojednává o lidských touhách a fantaziích. Komičnost vychází z jednání lidí v realistických situacích."
Během přípravy na roli strávil Fiennes určitou dobu s jedním z newyorkských politiků. Kromě toho se věnoval studiu života Johna F. Kennedyho a Andrewa Cuomo, dvou mužů s politickými ambicemi, kteří byli stejně jako filmový Christopher Marshall přirovnáváni ke svým slavným otcům.
Jennifer Lopez se na natáčení připravovala podobným způsobem. Strávila nějaký čas se svobodnými matkami, povídala si se skutečnými hospodyněmi a vzpomínala na své dětství v Bronxu. "Jennifer spala až do svých patnácti let v posteli se dvěma sestrami," zmiňuje producentka Elaine Goldsmith-Thomas. "Je těžké se postavě Marisy přiblížit ještě více."
Před začátkem natáčení členové štábu dlouho hledali manhattanský hotel, který by svým honosným interiérem vyhovoval potřebám filmu. Hotelové scény sice mohly být natočeny ve studiu, ale režisér Wang trval na tom, aby byly pro zachování maximální realističnosti použity skutečné prostory. Jako vhodné místo k natáčení byl nakonec vybrán slavný Waldorf-Astoria Hotel na Park Avenue. "Waldorf vypadá přesně tak, jak by měl velký a honosný hotel vypadat," říká hlavní výtvarnice filmu Jane Musky. "Jeho přízemí je rozsáhlejší a má více zaměstnanců než kterýkoliv jiný hotel na Manhattanu." Waldorf byl také jedním z mála hotelů na Manhattanu, jehož kapacity umožnily uskutečnit natáčení, aniž by došlo k jakémukoliv zásahu do jeho běžného provozu.
Na otázku, zda film obsahuje nějaké poselství, se producentka Elaine Goldsmith-Thomas na chvíli odmlčí. "Ani ne. Možná. Snad... Vlastně ano. Teď, když to zmiňujete, uvědomuji si, že nějaké poselství tam určitě je... je to něco jako: Když usilujete o něco, co opravdu chcete, musíte být v zájmu té věci ochotni riskovat úplně vše. V tomto filmu riskují všechny hlavní postavy, aby se dostaly někam dál. Ale - popravdě řečeno - dokud jste se nezeptali, nikdy jsem o tom nepřemýšlela."
Marisa Ventura (Lopez) is a single mother born and bred in the boroughs of New York City, who works as a maid in a first-class Manhattan hotel. By a twist of fate and mistaken identity, Marisa meets Christopher Marshall (Fiennes), a handsome heir to a political dynasty, who believes that she is a guest at the hotel. Fate steps in and throws the unlikely pair together for one night. When Marisa's true identity is revealed, the two find that they are worlds apart, even though the distance separating them is just a subway ride between Manhattan and the Bronx.
Ahoj
(Anouchka, 28. 12. 2008 16:54)